Goodbye Raglan, Hello world! - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Kim Rens - WaarBenJij.nu Goodbye Raglan, Hello world! - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Kim Rens - WaarBenJij.nu

Goodbye Raglan, Hello world!

Door: Kim Rens

Blijf op de hoogte en volg Kim

21 December 2014 | Nieuw Zeeland, Raglan

Hi! What's up?

Wat een weken, super druk en veel geleerd! Het schrijven van een reisverslag is erbij ingeschoten, maar nu ik mijn stage heb afgerond vond ik het een mooie gelegenheid om voor mijn travels jullie up to date te houden!

De laatste drie weken zijn voorbij gevlogen en kan niet geloven dat ik mijn stage gisteren heb achtergelaten. ik heb enorm gave mensen ontmoet en enorm veel werkervaring opgedaan met de benodigde bloed, zweet en een lach! :) Na mijn weekend Rotorua ben ik voornamelijk op het bedrijf aan het werk geweest. Gelukkig was Ramsey's infectie genezen en kon ik hem de laatste twee weken bijna elke dag rijden. I was so happy! Hebben twee heerlijke strandritten gemaakt en natuurlijk horen daar prachtige foto's bij als herinnering. Nog een paar keer 'the big boss' van het bedrijf geweest en als kers op de taart kreeg ik de mogelijkheid om met Jody een paard zadel mak te maken in de beginfase van het trainingsproces. Het is zo gaaf gevoel om als eerste degene te zijn die op het paard mag zitten. Jody zei: "Sitting for the very first time on a horse you are breaking in, is like climbing a mountain nobody has ever climbed before. You are the first one who sees the view from above." And that is so true!

Deze week had Jody een les van een Amerikaanse topruiter, zowel woensdag als donderdag. Een ritje naar Rerewhataaiku, een plaatsje vlakbij Rotorua. Woensdagavond heerlijk avondeten gegeten met de rest van de mensen die deze twee dagen ook een les van deze ruiter hadden gepland. Erg gezellig en onder het genot van een wijntje het kaartenspel "Cards Against Humanity" gespeeld. Een Amerikaans kaartenspel, waarbij je het best passende antwoord of woord(groep) moet geven op een vraag of een niet complete zin. Het beste antwoord wordt gekozen door de persoon die de vraag voorleest en krijgt daarvoor een punt. Iedereen krijgt kaarten toegedeeld met deze antwoorden. Je kunt het wel raden, het zijn natuurlijk niet de meest normale antwoorden en er komen ontzettend grappige resultaten uit. Zoals: "Two midgets shitting in a bucket". Guess what, I won! Ik was best verbaasd aangezien ik de helft van de kaarten niet eens wist wat het betekende haha! Maar goed, misschien heb ik een goed gok vermogen, wie zal het zeggen! De volgende morgen was Ali Baba in een slecht humeur. Vanaf 4am heeft Jody met hem buiten in de paddock gestaan omdat hij probeerde zijn stal probeerde te verbouwen in een in- en uitloopstal. Afwisselend, tot 11.45am hebben Jody en ik Ali Baba kunnen vasthouden in een paddock. Niet het leukste werk wat ik heb gedaan gedurende de stage, maar ook dat hoort erbij!

Tussen mijn werk door ben ik af en toe nog eens naar Raglan gegaan en wat zijn de Sunday Sessions geweldig! Iedereen danst, drinkt en praat met elkaar. Het is zo'n gemoedelijke sfeer en zelfs als je niemand kent voel je je niet alleen. Deze week, in mijn allerlaatste week, heb ik mijn eerste surflessen gehad. Ik kon onmogelijk Raglan verlaten zonder surflessen. Wauw!! Wat was dat gaaf! I fell in love with surfing! Dit ga ik gedrurende mijn reis zeker herhalen zodra ik de kans krijg.

Gisteren heb ik afscheid genomen van Jody, John en Christine, Ali Baba, Ruby en Ramsey. Christine heeft zelfs een klein kerstcadeautje voor me gekocht! Ik mag het pas open maken op Eerste Kerstdag, maar als ik echt honger had kon ik het al eerder open maken haha! Hmm rara wat zou erin zitten? Ik blijf t/m vandaag in het Backpackershostel in Raglan en wat heb ik daar op een dag tijd al super leuke mensen ontmoet. Gisteren avond op stap geweest bij the Yotclub en een super leuke avond gehad. Vandaag naar de allerlaatste Sunnday Session, dus dat word lekker genieten! :) Morgen begin ik aan mijn reis naar het noorden. Een dag naar Cambridge om Teun op te zoeken op zijn stage, ik heb er nu al zin in! Een dag naar Auckland en vervolgens door naar Bay of Islands voor kerst en daarna naar de Coromandel voor oud en nieuw. Sounds good ae? ^^ Mijn vlucht naar Australië op 2 januari komt steeds dichterbij. Ik vind het allemaal super spannend maar het word zo geweldig dat weet ik zeker!

Helaas is de wifi niet heel meewerkend waardoor de foto's nog even op zich laten wachten. Maar ik beloof dat bij de eerste beste goede wifi spot ik jullie zal overladen met foto's, want gelukkig maak ik er niet zo veel! O:)

Lots of love and take care! X


  • 21 December 2014 - 10:05

    Papa En Mama:

    Hoi Kim,

    Nou het is bijna overweldigend als je het alleen al leest, het moet voor jou fantastisch zijn. Fijn dat het goed gaat en dat het is wat je van je avontuur had verwacht, nog wel beter misschien.
    Pas goed op je zelf en geniet er van.

    Groetjes papa en mama

  • 21 December 2014 - 21:40

    Mieke:

    Hoi Kim

    Weer een leuk verslag!
    Leuk dat je bij Teun op bezoek gaat
    Groetjes vanuit Wintelre Mieke Henk Hein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 07 Nov. 2014
Verslag gelezen: 1067
Totaal aantal bezoekers 4336

Voorgaande reizen:

08 November 2014 - 21 December 2014

Stage Nieuw Zeeland

Landen bezocht: