Time flies when you´re having fun! - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Kim Rens - WaarBenJij.nu Time flies when you´re having fun! - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Kim Rens - WaarBenJij.nu

Time flies when you´re having fun!

Door: Kim Rens

Blijf op de hoogte en volg Kim

26 November 2014 | Nieuw Zeeland, Raglan

Hi there!

Ben ik weer met mijn verhalen vanuit Nieuw Zeeland! Alweer even geleden en ook mijn tweede week in Nieuw Zeeland is voorbij gevlogen. Nog een snelle update voordat ik van mijn weekendje naar Rotorua ga genieten! Ja ja, een weekendje vrij wat een luxe. Ik kijk er nu al naar uit!

Weet zelfs al bijna niet waar ik moet beginnen! Vorige week was ik even de "Big Boss" op de farm, omdat Jody voor een paar dagen naar Wellington moet om rijlessen te geven. Alle paarden leven nog en ook de stallen zijn nog intact, zo slecht ging dat dus nog niet! De woensdag dat Jody terug kwam op stal, was ook de dag dat ik weer op Ramsey mocht gaan rijden. Wat was ik happy! En wat een heel ander paard had ik onder mijn kont, een aantal rijsessies van Jody en het longeerwerk met mij had hem erg goed gedaan. Ik heb hem bijna elke dag gereden en hij gaat met sprongen vooruit! helaas is een vrouw net zo gek op hem als ik en is er bijna zeker van hem te willen kopen! Jammer maar ook dat hoort bij het bedrijfsleven. Voor de rest zijn een groot aantal van de dagelijkse werkzaamheden hetzelfde, zoals het voeren; stallen mesten; Ali Baba buiten zetten en binnen brengen; ervoor zorgen dat Ruby niet wegloopt en Landioso (andere tophengst van Jody, 28 jaar en nu lekker van zijn pensioen aan het genieten) voer brengen beneden aan de voet van een (steile!) heuvel en de veulens een aai en een kroel geven om ze te laten wennen aan mensen. Elke dag druk in de weer, ook in het weekend! Zaterdag had ik gelukkig een rustigere dag, bijna de hele dag besteedt aan mijn opdracht om er een begin mee te maken. Eind van de middag ging Jody met een vriendin van haar een strandrit maken, helaas nog geen paardje die ik mee kon nemen dus ben ik lekker over het strand gaan wandelen om even uit te waaien! Cool, want dit strand heeft zwart zand, gek hé? Gelukkig konden we maandag weer naar het strand en dit keer kon ik wel mee op een paard dat zondag is aangekomen. Wat was dat gaaf, heerlijk draven en galloperen over het strand en door het water.

Maandag was een drukke dag en ook veel gereis. We moesten met Ali Baba naar EquiBreed om sperma op te laten vangen en naar de zadelmaker om een nieuw zadel te laten aanmeten. Dinsdag was het zover, de dierenarts kwam voor de merrie met het veulen en het maken van xrays van de benen van een aantal paarden (waaronder Ramsey voor de verkoop). Helaas blijkt Ramsey 'lame' te zijn op zijn linker voorbeen. Voor de mensen onder ons die niet zo bekend zijn met de paardentermen, hij loopt een beetje stroef met zijn linker voorbeen. Wat blijkt, het hoefijzer is niet goed vastgezet. De nagels waarmee het hoefijzer aan de hoef vastzit, zitten te dicht op elkaar wat pijn veroorzaakt. Nu kunnen er geen scans gemaakt worden en moeten we nog een weekje wachten omdat de hoefsmid zijn hoef moet corrigeren. Vandaag kwam de hoefsmid, arme Ramsey blijkt ook nog eens een infectie in dezelfde hoef te hebben! Rustig aan doen en stappen is het advies. Helaas voor Jody kan ze hem nog niet verkopen, beetje geluk voor mij om samen met Ramsey nog wat tijd door te kunnen brengen hier.

Maandagavond kon ik even relaxen! Op naar Raglan Town! In de pub aan de praat geraakt met een Franse backpacker die inmiddels al vier maanden hier woont en vandaag vertrok om ergens anders fruit te gaan plukken. Ook hij was al een jaar in Australië geweest, wauw wat een gave ervaringen en ik kijk er nog meer naar uit dan ik al deed! Vervolgens gepraat over Europa, hoe verschillend dat is van Nieuw Zeeland. Achter ons wordt ineens gevraagd; which Europe? We draaien ons om en vertellen dat hij van Frankrijk komt en ik van Nederland met natuurlijk de vraag waar die jongen vandaan komt. 3x raden.. NEDERLAND! Wat funny, ik verwachte niet dat ik een Nederlander zou tegen komen maar hartstikke tof! Beetje raar om Engels te praten tegen een Nederlander, maar af en toe een Nederlands woordje ertussendoor beviel me wel prima. Hij woont al 7 maanden hier in Nieuw Zeeland en gaan snel een drankje doen met zijn huisgenoten. Kijk zo leer je nog eens mensen kennen!

Zo heb ik jullie denk ik wel weer heel wat bijgepraat! Tijd om te gaan slapen en af te tellen naar mijn weekendje Rotorua.

Cheers!

  • 26 November 2014 - 13:53

    Dennis:

    Hee Kim!

    Leuk om dit weer te lezen! Veel plezier in Rotorua :)

    Take care!
    Cheers!

  • 26 November 2014 - 15:42

    Tante Heidi:

    Hoi leuk weer om te lezen gaat goed zo voor je het weet sla je een leuke vent aan de haak. Hihi wel terug komen dan he veel plezier met op je mini vakantie xxxx

  • 27 November 2014 - 12:50

    Papa En Mama:

    Zo maak je nog eens wat mee, klinkt goed kim maar laat die leuke vent nog maar even zitten haha, veel plezier in rotorua, groetjes pa en ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 07 Nov. 2014
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 4341

Voorgaande reizen:

08 November 2014 - 21 December 2014

Stage Nieuw Zeeland

Landen bezocht: