Rotorua it is! - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Kim Rens - WaarBenJij.nu Rotorua it is! - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Kim Rens - WaarBenJij.nu

Rotorua it is!

Door: Kim Rens

Blijf op de hoogte en volg Kim

01 December 2014 | Nieuw Zeeland, Raglan

Goedemorgen (avond)!

Mijn vierde week is alweer aangebroken hier in Nieuw Zeeland, vanochtend besefte ik dat het 1 december was en ik lekker in een T-shirtje aan het werk was omdat het zonnetje hier de hele dag heeft geschenen. Bizar!

Zoals ik vorige week vertelde, had ik dit weekend een heerlijk weekendje Rotorua gepland. Donderdagmiddag begon mijn weekend! In de ochtend alles klaargezet voor de competitie van Jody en ik kreeg de eer om de truck te wassen in het zonnetje. Wat vervelend ;) Eenmaal alles klaargezet, heb ik mijn tickets geprint voor Rotorua en kon ik mijn spullen inpakken. 's Middags zou ik al naar Raglan gaan om met Tom (de NL jongen) en zijn huisgenoten een drankje te doen, als er niets veranderde kon ik ook blijven slapen zodat ik 's ochtends dichtbij de bushalte zou zijn. Helemaal top! in Raglan aangekomen wat winkeltjes bekeken en kwam Tom tegen bij de plaatselijke supermarkt. Als er niks veranderd zei hij nog.. alles veranderde voor die middag! In plaats van woensdag moesten Tom en zijn huisgenoten die dag het huis uit en dus ook alle spullen. Dit kan ook alleen maar in Nieuw Zeeland, in Nederland heb je daar regels voor.. hier kan het allemaal! Het huisje was super chill, grote ruimte met een keuken en zitplek, ruime badkamer, livingroom met paar banken, 2 ruimtes die als slaapkamer diende en nog een schuurtje voor opslag. wat een gaaf uitzicht zeg, je kon zo op het water uitkijken en wat was het heerlijk genieten van de rust als je daar buiten in de tuin zat. Tom heeft me echt iets geweldigs leren eten, avocado op een geroosterde boterham met Lemon Pepper - OMG DELICIOUS! Na deze heerlijke boterhammen kwamen Alex, Andy en Chrissban terug thuis en kon het verhuizen beginnen. Funny, ik kende deze mensen helemaal niet en dan ineens ben je hun huis mee aan het leeghalen om te kunnen verhuizen! Hartstikke cool dit! Tom had me een mooie zonsondergang beloofd, dus rond een uur of half 8 zaten we in de auto op naar het strand. Wat een heerlijk gevoel om zo door Nieuw Zeeland te rijden, je voelt een en al vrijheid en dat is niet te beschrijven! Daar zat ik dan, naar mijn eerste zonsondergang te kijken op het strand in Raglan. Wat een prachtige sunset, genieten! Gaaf om te zien hoe de golven het water naar het strand bewegen en langzaam weer terug de zee in trekt, met een mooie gelige gloed over de heuvels een contrast gevormd wordt waardoor het lijkt alsof je naar een levend schilderij aan het kijken bent. Ondanks de frisse wind toch nog even de voetjes in het water voordat we verder gaan met verhuizen! Wat hebben we gelachen tijdens het leeghalen en schoonmaken van het huis. Leuke manier om mensen te leren kennen moet ik zeggen haha! We hadden alleen niet voorzien dat we tot half 2/2 uur in de nacht bezig zouden zijn met verhuizen. Woops! Dat drankje doen we een andere keer. Eindelijk konden we naar bed, ofja naar bed.. door de verhuizing was het niet meer mogelijk om in het huis te slapen. Hilarisch om te kunnen vertellen dat we die nacht hebben doorgebracht in een 'van', dus een soort autobusje waar achterin een bed is ingebouwd. Deze dag had ik me niet helemaal zo voorgesteld toen ik wakker werd, maar alles was zeker een positieve en leuke ervaring!

De volgende ochtend ging om 6.30 am mijn wekker alweer om aan mijn weekendje Rotorua te beginnen. Eenmaal in Hamilton aangekomen, had ik 2 uur de tijd om even rond te neuzen. Eindelijk een NZ telefoonnummer bemachtigd! :) Daarna met een lekker bakje koffie sight seeing Hamilton gedaan voordat ik met de bus naar Rotorua door zou reizen. Deze rit duurde ongeveer 2 uur, wat een mooie gelegenheid was om mijn slaaptekort een beetje in te halen. In Rotorua aangekomen ging ik op zoek naar mijn hostel, Crash Palace. Het was 6 minuten lopen, dus zo moeilijk kon het niet zijn! Of toch wel? Typically me, I got lost! Gelukkig was ik niet zo ver verdwaald en arriveerde ik een kwartiertje later bij het hostel. Na ingecheckt te hebben op naar Room 2, waar ik de komende 2 nachten zou slapen. Eens kijken of ik leuke roommates heb! Miranda, een 25 jarige meid uit de UK was in de kamer. Leuk om kennis met haar gemaakt te hebben! In de middag gingen we Rotorua verkennen en al kletsend liepen we door het stadje. Wat zag het er allemaal gezellig uit! Beetje gek om te zien dat er nu allemaal al kerstversiering in elke winkel hangt met daarnaast de zomercollectie. Nadat we terug bij het hotel waren, ging ik nog even zelf op pad! Een wandeling van anderhalf uur door de Government Garden en langs Lake Rotorua. Wat een uitzicht! Na deze wandeling was mijn maag toch lichtelijk aan het rommelen. Lucky me, op vrijdag avond is er een free BBQ in het hostel! Samen met Miranda gingen we naar de BBQ en er waren erg veel mensen in de lounge. Wat is contact leggen makkelijk in een backpackers hostel, iedereen zit in dezelfde situatie en willen graag nieuwe mensen leren kennen. Ik kwam erachter dat Flo, een Duitse kamergenoot, precies dezelfde activiteiten had geboekt voor zaterdag als ik! Leuk! In de avond was er volop muziek en drukte bij de pooltafel. 2 broers uit Wales begonnen te beatboxen en te rappen, facking awesome! Dat bracht zeker een goede sfeer in het hostel.

De volgende dag was het zover. Ik zou naar Wai-O-Tapu en Hobbiton gaan. I was excited! In de bus onderweg naar Wai-O-Tapu gekletst met Flo. Wat blijkt? Hij is net zo gek van het maken van foto's als ik, super tof! In Wai-O-Tapu hebben we dan ook genoeg geëxperimenteerd met mijn camera en zijn er enorm gave foto's gemaakt. Wat is Wai-O-Tapu bijzonder. A bit smelly, het ruikt er zo nu en dan naar verrotte eieren blegh! Het is gaaf om te zien dat er heet water uit de aarde komt, mudpools ploppen en de modder weg spugen alsof het niks is. Er is een 'Champagne Pool' die zijn naam te danken heeft aan de rode/oranje kringen aan de binnenkant van de cirkel. Ontzettend bijzonder! Hé daar zijn de broers uit Wales die uiteindelijk een stuk bij ons zijn aangesloten. Nick (de jongste van de twee) begon uit het niets Pompeii te zingen van Bastille, ik hou van dat nummer! Hij stopte en ik viel in met de volgende tekstregel. Flo, die in Duitsland voor de radio werkt, viel me bij en Steven (de oudste broer) kwam met een beat. Nick viel in en daar stonden we dan in Wai-O-Tapu haha! Hoe cool is dat?! Je zou dat eens in Nederland moeten proberen, mensen kijken je aan alsof je gek bent. Helaas moesten Flo en ik weer terug naar de bus om op tijd voor de bus van Hobbiton te zijn. Gedag gezegd tegen de broers en op naar de bus!

Hobbiton was de volgende activiteit, onderweg in de bus heeft Flo me bijgepraat over het verhaal van Lord of the Rings. Nee ik moet toegeven, ik heb de films nog nooit gezien! Maar misschien moet ik het eens proberen nu ik bij Hobbiton ben geweest. Indrukwekkend is het goede woord om te gebruiken. Alles is in detail afgewerkt en je zou zo zeggen dat er mensen (als het niet op hobbitmaat gemaakt was) konden wonen. Na de interessante rondleiding kregen we in de pub een gratis drankje naar keuze, waarop we een cider en een speciaal bier hebben gekozen. Niet te geloven dat ik het ooit zou zeggen, maar dat biertje smaakte goed!

Eenmaal in het hostel aangekomen, hebben Flo en ik een heerlijke paste gemaakt met een salade. Hmmm yummy! Er kon bijna een heel leger van eten, maar dat was een lekkere afterdinner voor na het stappen vanavond. het was natuurlijk zaterdagavond en daar moet op gedronken worden! Er werd een pub Crawl georganiseerd en we zijn met een groep van 15 man naar 3 verschillende kroegen gegaan. Een paar drinkspelletjes verder eindigde we in de Lava Bar. Nice! Iedereen op de dansvloer danste ook echt en er hing een hele relaxte sfeer. Uiteindelijk waren we om 3am weer thuis en de wekker ging om 8am alweer om mijn spullen te pakken. De volgende ochtend was het pannenkoekenontbijt, dus samen met Miranda op naar de keuken en pannenkoeken bakken als afscheidsontbijt. Na het uitchecken was het tijd om gedag te zeggen en ieder zijn eigen weg weer te gaan. Vreemd om zo snel alweer te vertrekken, met de wetenschap dat je deze mensen misschien nooit meer tegen komt. Ik heb nu nog steeds contact met Flo en Miranda, super leuk om te horen wat ze meemaken en waar ze allemaal nog meer naartoe gaan reizen! Ook ik ging terug naar Raglan en had net zoals op de heenweg een overstap van 2 uur in Hamilton. Mooie gelegenheid om het andere shoppingcentrum te bekijken! Helaas waren op zondag de meeste winkels dicht, maar alsnog leuk om een stad zo te verkennen. Eenmaal in de shuttle bus veranderde mijn planning, jup zo gaat dat in Nieuw Zeeland! Weer een avondje naar de zonsondergang kijken nadat Tom en zijn surfmates het water in waren gegaan. Ik heb me heerlijk vermaakt, kijkend naar de surfende mensen en genieten van de omgeving. Wat natuurlijk weer een mooie gelegenheid was om creatief te zijn met mijn fotocamera.

Wat een weekend! Ik heb heerlijk genoten en ontzettend leuke mensen leren kennen. Ik kijk nu al uit naar wat mij nog meer te wachten staat! Maar voor nu kruip ik lekker mijn bedje in want er moet ook nog een beetje gewerkt worden op stage!

Lots of love,

Kim x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 07 Nov. 2014
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 4345

Voorgaande reizen:

08 November 2014 - 21 December 2014

Stage Nieuw Zeeland

Landen bezocht: